Prata?!

Äntligen känner jag mig något bättre! Har varit utan voxra i fyra dagar nu och det känns bra att slippa den!

Början på helgen var väl sådär...kände mig inte så bra. Igår åkte jag och Markus till pappa på Donsö och vi har haft det skönt ute i solen och havet. Det är bara så otroligt otoligt jobbigt med att jag blir så irriterad, speciellt när jag är där ute. Jag känner att jag orkar inte prata och säger nån något så blir jag bara arg. Det är så fruktansvärt tråkigt! Jag vill inte ha det så! Fattar inte varför det är så. Dessutom så har jag så svårt för att prata!!! KAn ju inte ens prata med min egen pappa utan att jag får anstränga mig. Hur kan det bli så???!!! Ska jag ha det så resten av livet?! Det går bara inte. Men jag vet inte hur jag ska få bort det.

Jag hör hur konstig jag låter när jag pratar. Jag pratar inte på det sättet jag egentligen gör. JAg får en konstig och tillgjord röst. Det känns som att någon annan pratar åt mig. Det gör att jag får en hemsk ångest och är därför tyst! Jag vågar inte prata! Jag förstår inte hur det har kunnat bli såhär?! I vilket fall så står jag inte ut med det och det måste försvinna!

Snälla låt mig få prata!

Allmänt | |
Upp