Vill att det ska kännas som förr

Jag känner mig inte som mig själv! Jag tycker inte om sånt som innan har gjort mig glad och jag känner mig bara avtrubbad och har tappat alla känslor. Det är så hemskt! Jag vill inte känna såhär mer! Varför går det inte över?! Jag har isolerat mig i min lägenhet i nästan en vecka nu...bara ligger, orkar inte bry mig om nånting och har ingen lust till nånting.
Jag har från och med igår höjt min dos av sertralin så jag tar nu 100 mg. Har inte känt något ännu förutom ökad ångest idag men vet inte om det beror på det. Det känns inte bra med denna medicin och jag har ju funderar på att byta tillbaks till den jag tog innan, cipralex men läkaren tyckte att jag istället kunde höja den jag tar nu. Sen jag började med lyrica igen har jag fått svårt att prata och det är verkligen inte kul. Jag klarar inte ens av att svara i telefonen. Jag vill helst bara vara ensam så jag slipper prata.
Min kusin var här en sväng idag, prata lite och åt lite mat. Kändes inte heller som det gjort förut och jag blir så ledsen över det. Jag vill ju bara få känna och må bättre!
Har hemsk ångest nu...känner att det är svårt att andas och är svag och skakig i kroppen. Jag tog en stesolid men den hjälper ju inte!
Vill att det ska vara som förut!
Allmänt | |
Upp