Social fobi!

Varför ska jag utsätta mig för denna pina?! Detta helvete att vara ute bland människor. Och då pratar jag om att ta en promenad till affären. Gjorde det nu och som vanigt lika fruktansvärt! Det är som att jag tror mig veta vad andra tänker och tycker oom mig och det är självklart negativa saker! Jag är för ful, för fet, för hemsk, för äcklig för att få vistas ute bland människor. Ja det är sjukt!!!
 
Jag måste lida av en EXTREM social fobi! Jag önskar min läkare kunde förstå hur hemskt jag faktiskt har det MEN att jag ändå utsätter mig för det! 
 
Jag hade kunnat låta bli, låsa in mig här för alltid men jag vill ju så gärna må bättre men detta kommer nog aldrig bli bättre! Och den tanken ger mig ännu mer panik!
Ska jag leva såhär resten av mitt liv? Vara livrädd för människor och hata mig själv? Handlar allt om att jag har en väldigt, väldigt låg självkänsla och felaktig självbild? För det har jag...Jag ser alltid ner på mig själv, tycker ingenting jag gör är bra, jag hatar hur jag ser ut. Ja jag hatar mig själv!
 
Jag har nu tagit den nya antidepressiva medicinen i en vecka, samtidigt som jag sänkt min gamla till halva dosen. Meningen nu då är att bara ta den nya och höja den allt eftersom...Men jag vågar inte riktigt släppa min cipralex...
Ska träffa min läkare i morgon och tydligen ska sköterskan jag hade ett tag också vara med. Jag blir så klart rädd. Undrar vad de vill eller var det så att det bara är en uppföljning...eller ska hon säga att hon skickar mig till någon annan läkare? Hon har nämligen sagt att hon "inte orkar" ha mig som patient längre. det känns ju väldigt upplyftande att höra att ens läkare inte orkar med en...
Hon kom också med falska anklagelser, vilket hon verkar ha glömt, men det har inte jag! Och därför tänker jag ta upp detta med henne i morgon. Min mamma ska följa med därför att hon brukar lyssna bättre då. Hon litar ju inte på ett enda ord jag säger längre så jag kanske borde byta läkare. Hon tror att allt jag säger är lögn och vem vill ha en sån läkare?
 
Visst, hon har hjälpt mig mycket under åren men på senaste tiden är det som att hon gett upp mig och inte längre bryr sig.
Är orolig vad de vill men får se imorgon...
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp