Inlagd igen...

Jag blev då åter igen inlagd. Jag mådde så fruktansvärt dåligt, visste inte var jag skulle ta vägen så jag tog massa stesolid och drack alkohol. Jag vet inte om jag ville dö men jag ville bara få bort de hemska känslorna. Min syster fick i alla fall reda på det och ringde ambulans som kom och hämtade mig och körde mig till sjukhuset.

Min syster följde med och första natten fick jag sova på en medicinavdelning där de hade koll på mig hela natten, de kollade så hjärtat slog bra och att jag inte hade några skador på något sätt, vilket jag inte hade så det var ju bra.

Dagen efter blev jag flyttad till en psykiatrisk avdelning och där var det hemskt! Personalen var väldigt otrevliga och de brydde sig inte alls om mig. Jag låg bara och grät på mitt rum. Jag skulle ju egentligen bli flyttad till den avdelning som jag tillhör men det fanns ingen plats där så därför fick jag stanna på den hemska avdelningen.

Jag fick nog efter två nätter och orkade inte vara kvar där, dessutom sa de då att jag inte skulle få komma till min avdelning alls så jag skrev ut mig själv. Min bror kom och hämtade mig. Jag mådde fortfarande väldigt dåligt och min bror och hans flickvän ville att jag skulle åka med dem hem så jag inte behövde vara ensam.

Jag visste inte vad jag skulle göra men jag bestämde mg för att följa med dom hem. Vi åkte förbi mig och hämtade llite saker som jag behövde men sen när vi satt i bilen fick jag panik och jag bad de istället att köra mig till psykakuten på ett annat sjukhus.

Jag blev bra bemött där och jag behövde inte vänta speciellt länge innan jag fick träffa läkaren. Han ringde till min avdelning och det fanns en plats där till mig. Mycket konstigt.  Min syster var med mig och vi åkte till min avdelning.

Det kändes bra att få komma dit eftersom jag tycker om personalen där och jag har ju varit där så många gånger innan.

Det var väldigt stökigt och många av patienterna var verkligen sjuka och det kändes inte så bra. Jag fick dela rum med tre andra och de var så jobbiga. Jag blev så arg!

Jag låg där bara en natt sen fick jag träffa läkaren och han sa att jag har provat så många olika behandlingar och inget hjälper så han föreslog att min läkare i öppenvården skulle göra en planerad inläggning senare och då skulle de sätta ut alla mina mediciner för att se hur jag skulle må utan. Jag skulle i så fall ligga där i ca två månader och skriva på ett kontrakt att jag verkligen gör det här och jag kommer inte få skriva ut mig.

Jag tyckte det lät helt sjukt men han sa att jag skulle fundera på det och sen skrev han ut mig trots att jag hade självmordstankar. Psykvården är helt störd!

Jag fick alltså inte vara kvar så jag åkte hem. Mådde inte bra men kämpade mig igenom dagen och nästa dag kände jag mig något bättre. Det går upp och ner hela tiden och jag känner mig ensam och vill ha något att göra.

På fredag ska jag till min läkare men jag tror inte att jag kommer gå med på att ligga inne så länge utan att få skriva ut mig om jag nu skulle må för dåligt. Så jag får se vad hon säger.

Jag tar nu venlafaxin 150 mg och lyrica 300 mg. Jag höjde dosen för några dagar sen och hoppas verkligen att det blir bättre.

Har även slutat med stesolid, oxascand  och sömntabletter eftrsom de är så beroendeframkallande och läkaren sa att de kan framkalla depression och ångest. Har varit utan nu i fyra dagar. Det är jobbigt men jag ska verkligen försöka att inte ta något.

Snälla låt mig få må bättre nu!!!

Allmänt | |
Upp