Social fobi...Såå hemskt!!!

Usch nu mår jag dåligt igen! Var rätt så glad i morse när jag vaknade för jag visste att min syster och en kompis skulle komma hit. Vi hade mysigt, drack kaffe och bara pratade om allt möjligt. Men jag kände hela tiden en oro för att de skulle gå eftersom jag inte vill vara själv. De stannade några timmar och sen jag vi och åt thaimat och då kom den hemska sociala fobin tillbaks.

Det var nämligen fler folk där som satt och åt och jag fick för mig att de bara tittade på mig hela tiden och tyckte att jag såg konstig ut. Jag började skaka och kunde knappt äta. Usch..ville bara därifrån. Vi gick sen och köpte cigaretter sen skulle jag promenera hem själv. Det är ingen lång bit men jag kände mig inte alls bra. Kände fortfarande att alla jag motte stirrade på mig och jag kände mig konstig i benen, som att jag går konstigt och att alla undrar vad det är för fel på mig! ÅÅHHH det är så hemskt!

Sen direkt när jag kom hem skulle ja gå ner i tvättstugan och tvätta. Jag var rärr för att jag skulle träffa någon där och självklart gjorde jag det och såklart skulle hon börja prata med mig.  FY! Fick panik, kunde inte vara mig själv och jag ville bara försvinna!

När jag kom upp i lägenheten igen kunde jag andas ut men oron fanns kvar. Så jag var ju tvungen att ta några stesolid för att lugna mig. Och nu känner jag mig lite lugnare men väldigt seg. Ringde min läkare också men fick inte tag i henne så nu får jag klara mig själv då tillls jag ska dit om ca två veckor. Vill verkligen inte bli beroende av tabletterna vilket man lätt kan bli men tar såklart dom då jag vet att de hjälper! Får försöka att inte ta för många bara.

Blir bara så ledsen av att det ska vara såhär. Det är ett sånt otroligt handikapp! Det har förstört hela mitt liv! Och jag orkar inte må dåligt igen!






Allmänt | |
#1 - - Erik:

usch vad jobbigt du har det. Hoppas du kan komma på något som kan hjälpa dig att må bättre.

Kram

Upp