Varit inlagd

Jag blev då inlagd igen. Har varit det i ca två veckor och kom hem igår. Jag mådde så fruktansvärt dåligt så jag klarade inte av att vara hemma längre. Det var hemskt!
Jag har börjat med en ny medicin nu, venlafaxin heter den och jag har tagit den nu i två veckor. Det är en antideppresiv medicin och jag hoppas verkligen att den kommer hjälpa bättre en dom andra jag tagit!
Det känns konstigt att vara hemma igen och ensamheten börjar ta över. Jag vill inte!  Det är skönt att vara hemma men ändå inte.
Har hemsk social fobi och ångest och jag har ännu inte vågat ta mig ut själv. I morgon ska jag till min läkare så då måste jag försöka komma dit. Hoppas det går bra!
Jag har fått väldigt svårt att sova på nätterna trots att jag tar min sömntablett. Det är så jobbigt! Kändes så tomt när jag vaknade i morse och har varit väldigt trött och orkeslös hela dagen. Som tur var så fick jag lite besök av min syster, bror, brorsbarn och min kusin så då kom jag igång och städade lite i alla fall. Är så glad att jag inte är helt ensam!
När jag var inlagd så frågade de om jag ville ha ett slags boendestöd när jag kom hem och jag visste inte vad jag skulle svara. Det innebär att jag har en slags kontaktperson som kan hjälpa mig att komma ut när jag isolerar mig. De ska ringa mig i morgon bitti och då ska jag ha bestämt mig. Jag vet verkligen inte vad jag ska säga.
Jag tror inte jag klarar av att ha en främmande människa som ska följa med mig ut och iväg på olika saker. Det kan säkert vara bra för många men jag tror inte det är något för mig tyvärr.
Får se hur det blir med det.
Natti
Allmänt | |
Upp