Hemska jäkla sociala skit-fobi!

Mår så jäkla dåligt! Vet inte vad jag ska ta mig till! Och den jäkla sociala fobin har blivit mycket värre! Det är hemskt! Jag är på helspänn precis hela tiden till och med nu när jag är ensam! Jag kan inte slappna av! Åh vad jag hatar detta liv just nu!

Personalen har ju tvingat iväg mig till behandlingshemmet varje dag nu och jag mår ännu sämre när jag kommer därifrån! Om någon bara kunde förstå vilket lidande det är att aldrig få vara sig själv bland människor utan hela tiden vara livrädd och inte våga säga någonting! JAG HATAR DET! Jag tycker att jag har kämpat nu nästan hela tiden sen jag kom hit och det har inte hjälpt ett skit! Och jag börjar tvivla på varför jag ens är kvar här...Men vad ska jag göra om jag inte är här?

Jag känenr bara att jag orkar inte det här...jag orkar inte kämpa mer och snälla ge mig tillbaks mina känslor! Jag tror ju att det är de antideppressiva som gjort mig såhär avtrubbad så idag tog jag bort den ena och ska bara ta en halv 5 mg cipralex. Jag och min terapeut hade kommit överens om att jag itne skulle göra någon mer ändring men nu gjorde jag det ändå och jag kommer få en rejäl utskällning men hon vet inte hur jag mår! Är det bättre att jag tar livet av mig?!

JAg vill verkligen inte det men jag känner att det här livet är för svårt! Och jag tycker inte att jag gjort ett enda framsteg sedan jag kom hit. Så...vad gör jag här?!

Denna sociala fobin har förstört hela mitt liv! Och det känns som jag aldrig kommer bli fri från den! Den har ju till och med blivit värre...Nä jag vet inte hur jag ska klara detta.

Varför är det så svårt att strunta i vad andra tycker och våga vara sig själv? Ingen som nte upplevt detta kan någonsin förståoch jag känner att ingen här förstår hur jag känner och hur jävligt det är att lida av detta!

Fan!

Allmänt | |
#1 - - Adam:

Vet precis hur det känns att sitta fast i den skiten som innebär Social Fobi. I dåläget när man har sån grov ångest att man inte klarar av att gå utanför dörren utan att få panik tror man att det aldrig kommer ta slut, att det aldrig kommer bli bättre men det är helt fel. Det sker genom små steg och detta är inte en rak linje utan kommer främst genom små steg bakåt också som får dig att verkligen inse hur stark du är som person.



Jag tror att tricket för dig är att träffa någon som du kan prata med fullt ut först och främst för i nuläget verkar du väldigt ensam. Det är givetvis enklare sagt än gjort men jag är helt säker på att det kommer fixa sig på något sätt.

#2 - - Michelle:

Kramar till dig! Jag brukar fundera på, varför skulle någon bry sig om hur jag är egentligen? O jag dör inte om någon inte tycker om mig. O visst, det är ju jobbigare när någon ogillar mig. Säkert samma tjat som du hört tidigare :/

#3 - - Chrille:

Vet att det är jätte jobbigt nu, men du har gjort jätte bra saker sen du kom dit men du glömmer bort dem nu i stunden. Va jag minns har du talat inför en grupp , du har läst inför en grupp. Du har gjort dessa saker trots att det är något du är väldigt obekväm med det är styrka, det är vilja.



Förstår att det är extremt svårt att ta in för dig men, sanningen är att i dagens stressade samhälle bryr sig ingen om hur du ser ut eller vad du gör.



Tar mig själv som exempel går jag ut på stan ser en massa folk under dagen , när jag kommer hem skulle jag nog inte kunna beskriva särkilt många av dem jag träffat på. Man kollar bara till sen glömmer man lika snabbt, om det inte är nån man känner då givetvis. Ditt beskymmer ligger i hur du ser dig själv och att du tror andra ser dig likadant.



Bilden du har däruppe på bloggen är en bild på en vacker vanlig tjej inget konstigt med den alls. Alla jag känner skulle säga samma sak.



Tror du skulle behöva jobba med din självbild det skulle nog lösa en del knutar för dig.



Massor kramar



Christian

#4 - - Bosse:

Jag har inte läst din blogg på ett tag nu och missat en del. Ska väl kolla bak i tiden och se hur det gått för dig. Hoppas något förbättrats!



Tänkte på det med den som sa till dig att göra saker för att komma på andra tankar. En grej, kopplat till det jag fick höra en gång var att när man hade ångest eller vad det än må vara, så utöver det klassiska rådet att ta promenader osv, var att göra saker tvärtom vad man brukar för att chocka hjärnan.



Små saker som att borsta tänderna med fel hand, eller som i mitt fall raka skallen med vänster hand istället för höger, ta på sig skorna i en annan ordning än man brukar. Helt enkelt göra så att hjärnan i vissa avseenden måste anstränga sig på nya sätt, balansera en ovan hand vid nämnda tandborstning. Och finna liknande metoder i andra saker och situationer också. Tydligen skulle det släppa lös nåt i hjärnan, nåt ämne som skulle lugna en samt svårigheten i att göra nåt med fel hand (lära sig skriva med andra handen?) skulle stjäla fokus från det som tynger en för en stund.



Har du fått den egna lägenheten än? Ska kolla igenom bloggen och se om du fått den. Men hoppas du fått den!



Vill önska dig ett Gott Nytt År, hoppas det blir ett bra sådant som bryter dina mönster, hjälper dig, dels hjälp från andra, men också att du finner styrka i att hjälpa dig själv på de sätt som går för att få det liv du önskar! Hur mycket hjälp andra än är villiga att ge är det tyvärr så att i grunden så kan man bara förändra sig själv. Man kan inte förändra någon annan liksom ingen annan kan förändra en själv heller. Valet och beslutet, hur tungt det än är, är allid ens eget förhållningssätt. Ens egen förändring man väljer med eventuellt stöd av andra. God fortsättning tjejen!



Kram B.



#5 - - Bosse:

Förresten, har du provat Mirtazapin!?

Den sa en läkare till mig att den har minst biverkningar av andra och börjar verka redan efter första veckan in mot andra veckan, typ snabbast av de antidepp som finns!



Jag gick INTE upp i vikt av den vilket står som en av biverkningarna en del kan drabbas av. Om du inte provat den, så kanske det kan vara en idé? Den verkar både på Seratoninet och Noradrenalinet.

#6 - - Lovisa:

Jag har oxå hört gott om den medicinen och jag vet att jag hade den under en väldigt kort period..och jag kunde inte ens sitta upp..blev totalt deckad av den. Och sen det här med vikten har jag hört att det är väldigt vanligt att gå upp i vikt av den så jag ahr inte velat ha den igen. Så jäkla dumt med de där biverkningarna!



Kram till er. Det är kul när ni kommenterar <3

#7 - - Bosse:

Fast tog du den inför sänggåendet? För Mirtazapin ska man ta strax innan sängen då det är något sederande till skillnad från andra antidepp man tar på morgonen.

#8 - - Lovisa:

Tar du mirtazapin nu? Hur länge har du tagit den?



Kram

#9 - - Bosse:

Jo, har ätit den sen 25e september. De enda biverkningar jag märkte av var myrkrypningar i benet men lärde mig att om jag tog en alvedon samtidigt som mirtazapinet så fick jag inget sånt heller. Förr åt jag Sertralin, från början också Citalopram men de blev jag så känslokall av. Mirtazapin har dock inte den avtrubbande effekten utan jag känner mig mänsklig och vanlig utan att ha djupa dippar eller ångest.

#10 - - Emelie:

Vet du vad? Jag tycker du är jättemodig som vågar skriva om det här. Det ska du ha guldmedalj för! Tänk vad många tjejer som läser det här och inte känner sig ensamma. Social fobi eller inte, HÄR vågar du uttrycka dina känslor och vara du. Även om jag förstår att det här inte är hela du. Ångest är ett hemskt fenomen som kommer och våldgästar fina människors kroppar. Det är INTE DITT fel! Du är skitstark som vågar hänga kvar, även om du nu inte ser någon mening. Åh vad jag önskar att jag kunde ta fram ett trollspö och göra allt bra för dig :)

Upp