Ångest över hur jag ser ut

Känner starkt att det faktiskt är något fel på mig. Att jag ser konstig och annorlunda ut. Att jag är ful och fet. Det känns starkare än nånsin just nu. Vet inte vad jag ska ta mig till!

Jag vågar knappt gå ut...klarar inte av att människor tittar på mig. När de gör det så skäms jag över mig själv och jag vill bara gömma mig. Jag står inte ut med det här. Jag tänker på det hela tiden och kan aldrig slappna av. Vad ska jag göra?!

Jag har så svårt att prata om det men jag måste verkligen ta upp det här med min terapeut eller med läkaren. Vet inte hur det ska gå till men jag måste ta mod till mig att våga!

Jag kan inte ha det så här! Jag orkar inte! Det förstör ju allt!

Hoppas innerligt att det finns någon hjälp att få mot de här hemska tankarna och känslorna!



Allmänt | |
#1 - - Lampan:

Du kanske kan skriva ut ett av dina blogginlägg och ta med och visa? Säg att det är jättesvårt att säga till dem, men att du känner att det är viktigt att få fram.



För övrigt så behöver du inte ha ångest över det. Du kommer förmodligen fortsätta ha det, en persons åsikt gör sällan skillnad, men jag vill ändå att du ska veta att åtminstone en person här ute (alltså jag) tycker att du är fin.

Du har verkligen ingenting att oroa dig för, du är jättefin.

#2 - - Lovisa:

Ja jag kankse kan göra så. Måste verkligen berätta hur jag känner men det är så svårt eftersom jag skäms över det så mycket.



Nä det hjälper inte hur många som säger att jag är fin..jag tycker ändå inte det. Men tack i alla fall!



Kram

Upp