Feel the fear, but do it anyway!

Har sakta men säkert börjat komma ut på mina promenader igen. Det är inte lätt men jag gör det ändå! Jag måste försöka konfrontera det som är så svårt. Det kan tyckas som världens enklaste grej, att bara gå en kort promenad men det kan vara ett rent helv*te för mig! Jag sitter inne länge och tänker och funderar hur det ska gå när jag väl kommer ut. HUr det kommer kännas när jag möter andra människor. Hur jag ska tänka, vad jag ska ha på mig, hur jag ska ha mitt hår, hur jag kommer känna.  Allt detta för en liten promenad! Jag är SÅ trött på det!

Jag har en cykel som står utanför som jag fått av pappa och som han har varit här och lagat punktering på. JAg vill verkligen cykla! Men inte en enda gång har jag kommit ut med den. Jag klarar inte av det! JAg är rädd! JAg vågar inte! Jag tror att jag kommer se ful och löjlig ut och att alla kommer titta extra mycket på mig bara för att det är just JAG! Jag är rädd att jag på något sätt ska göra bort mig. Cykla på fel ställe, ramla, att cykeln går sönder mm. Jag tänker ibland att: NU FAN ska jag bara sätta mig på cykeln och cykla! Men nej jag gör det inte. Något hindrar mig! Jag är livrädd för att sätta mig på den. För jag vet att jag kommer få panik och det är det värsta som finns!!! Och varför skulle jag vilja utsätta mig för detta hemska om jag inte behöver?!

Cykeln får stå kvar där den står ett tag till men jag ska i alla fall klara av att komma ut själv och promenera!

Har läst runt en hel del på nätet idag om social fobi och upptäckte att flera som lider av social fobi har lagt ut videobloggar på youtube! Verkligen modigt måste jag säga. Jag hade aldrig vågat det själv men det är väldigt hjälpande att se de som gör det och att veta att man inte är ensam om att ha det såhär.

Hittade en kommentar från en av videorna som jag tycke var väldigt bra!

I know social anxiety is a problem, but never i repeat NEVER let it stop you doing things you want to do. I had crippling Social Anxiety for years, then applied to a drama school. Its that "Feel the fear, but do it anyway" and do this day i still have Social Anxiety. Never let it stop you from things. Remember, SA is like a little LIAR! in your mind, it lies, it always lies, it over exaggerates. ITS STUPID! and your SMART!

Nu ska jag försöka komma ut på en promenad!


Allmänt | |
Upp