Varit hos läkaren

Var hos läkaren igår. Det gick väl sådär. Kom som vanligt på efteråt vad jag skulle ha sagt. Men han lyssnade i alla fall på mig. Han förselog att jag skulle ta bort lyrican helt och istället ta en medicin som heter voxra. Det är en ny antideppresiv medicin som ska hjälpa mot deppresion men även mot ångest om jag förstod rätt. När jag läste om det så verkar den rätt så bra i alla fall och man går inte upp i vikt av den så det är ju värt att testa. Ska börja med den om en vecka.

Det som var väldigt jobbigt var att han sjukskrev mig endast en månad till och sen kommer han sjukskriva mig 75% i två månader och sen 50%. Jag undrar bara hur jag ska hitta något att göra på EN månad. Och dessutom något på endast 25%. Jag glömde ju fråga vad som händer om jag inte hittar någonting. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Får prata med min sjukgymnast nästa vecka och se om hon kan hjälpa mig. För det här klarar jag inte själv.

Idag är det andra dagen helt utan lyrica och jag känner mig mer ångestfylld. Och tröttare. Somnade förut på dagen och sov i två timmar. Hade sån hemskt ångest när jag vaknade. Var helt svettig efter att ha drömt en så hemsk dröm! Vet inte hur jag ska kunna somna ikväll. Har tagit en oxascand och hoppas den hjälper. Frågade ju läkaren om han kunde skriva ut fler oxascand men det ville han helst inte men skrev i alla fall ut en liten förpackning som jag kan ha när jag får stark ångest.

Usch känner mig verkligen ångestfylld just nu. Hoppas det går över snart. Föresten läkaren jag träffade gav ett tips på en självhjälpsbok som ska vara väldigt bra. Social fobi heter den. Har beställt den nu så hoppas den kan vara till bra hjälp.

Natti



Allmänt | |
Upp