Abilify

Har ju börjat med en ny medicin, abilify. Jag ska ta den varannan dag i två veckor för att sedan ta den varje dag. Idag är det tredje dagen jag tar den. Har nog inte märkt så mycket ännu förutom att jag kände mig väldigt rastlös efter jag tog första tabletten. Hoppas det inte blir så igen!

Jag har hållt mig sysselsatt i helgen med att hjälpa pappa att städa det sista inför flytten. Åkte även med en sväng till hans nya boende. Mådde inte alls bra just då men jag var ute bland folk i alla fall.

Tycker det känns värre än nånsin att vara ute bland människor. Jag känner mig så otroligt obekväm i min kropp och det känns som at alla jag möter vet vad jag tänker och de ser på mig hur dåligt jag mår. Det är hemskt!

Jag blir skakig och får hemsk ångest när jag möter en människa. Jag skäms liksom över mig själv och vill bara gömma mig! Varför måste det vara såhär?! Jag vill må bra oh strunta i vad alla tycker och tänker. Det är ju inte det som är viktigt! Men varför kan jag inte förstå det och strunta i dom?!

Just nu känner jag att jag vill gå ut och gå en promenad men tankarna hindrar mig. Jag börjar genast tänka på vad jag ska ha på mig, vad jag ska ha för frisyr, kommer alla titta konstigt på mig, de tycker att jag är fet och ful och undrar vad jag gör ute. ÅÅhhh det här är såå jobbigt!!!

Jag SKA i alla fall gå min promenad men det kommer bli hemskt, som alltid! Usch! Det är sjukt att man inte ens ska kunna gå en promenad utan att få hemsk ångest!

Vill bli fri från detta nu!

Allmänt | |
Upp